Proces de branding local cu implicarea comunității
Proiect
Comana: E în natura noastră

Perioada
2023
Servicii
Cercetare sociologică
Strategie de brand – poziționare, misiune și viziune
Definite colaborativ cu comunitatea, pentru a reflecta valorile și aspirațiile locale.
Identitate vizuală și verbală
Logo, slogan, poveste de brand și manual de identitate grafică
Design participativ de place making
Am facilitat un proces colaborativ în urma căruia au rezultat mai multe inițiative menite să crească atractivitatea destinației și implicarea comunității.
Context
Comana, localitate din județul Giurgiu, este bine cunoscută de bucureșteni ca destinație de weekend, dar insuficient valorizată. Deși are un potențial turistic uriaș — un parc natural, istorie, simboluri locale puternice — este asociată aproape exclusiv cu o singură atracție: Casa Comana și Parcul de Aventură al acesteia. În plus, fluxul mare de turiști de weekend, adesea nepregătiți pentru specificul ariei protejate, generează presiuni asupra comunității și mediului.
În acest context am realizat un proces de branding care să valorifice strategic potențialul turistic al locului și să ajute la dezvoltarea economiei locale.



Insight
Oamenii locului și vizitatorii deopotrivă descriu Comana ca pe o oază de liniște și frumusețe, cu oportunități de dezvoltare, în special în domeniul turistic. Atât locuitorii, cât și turiștii caută conexiuni mai profunde cu natura și comunitatea. Aici nu vii doar să vezi, ci să simți și să trăiești.
Strategie de brand turistic
În urma discuțiilor cu membrii comunității, dar și cu vizitatorii, a reieșit o ambiție de viitor care să transforme Comana dintr-o destinație de weekend, exclusiv de distracție, într-un spațiu turistic complex, bazat pe protecția naturii și valorizarea comunității locale, care să atragă turiști mai conștienți de valoarea locului și implicați în protejarea lui.
Pentru că nevoile locuitorilor și cele ale vizitatorilor se intersectau într-un nou tip de turism, am construit împreună cu reprezentanții comunității locale o strategie de brand care pune în centru ideea de turism responsabil și conviețuire armonioasă între turiști, natură și comunitate.
Poziționarea Comanei

Comana este locul în care natura, locuitorii și turiștii trăiesc și cresc împreună. Nu e doar un spațiu de vizitat, ci o comunitate vie, parte dintr-o arie naturală protejată, în care responsabilitatea este împărtășită. Un loc cu ”dragoste pentru natură și dragoste pentru celălalt”.
Povestea brandului Comana
Misiune

Comana devine un model de turism responsabil în sudul României, în care natura, locuitorii și vizitatorii se sprijină reciproc pentru o dezvoltare durabilă.
Identitatea de brand

Poziționarea, misiunea și viziunea și-au găsit expresia în logo și sloganul: „Comana. E în natura noastră”. GMP CommUnity a livrat de asemenea manual de brand complet, aplicabil în toate punctele de contact (website, semnalistică, produse locale, etc.).