Proiect

Trăiască Capra Vecinului!

O campanie despre solidaritate și schimbare de mentalitate

Perioada

2018 (Anul Centenarului)

Servicii

Strategie de comunicare

Branding

Campanie multimedia

Activare comunitară

În 2018, PressOne, deja cunoscut ca un publisher independent de jurnalism narativ, a lansat o campanie de poziționare curajoasă. În loc să-și afirme meritele proprii, a ales să celebreze competiția. Această abordare a fost o declarație de intenție pentru un alt mod de a construi comunități profesionale.

Provocare

Transformarea unei expresii negative într-un manifest pozitiv
Expresia „Să moară capra vecinului” reflectă o atitudine adânc înrădăcinată în imaginarul colectiv românesc. Studiul sociologic realizat de GfK a evidențiat că 80% dintre români recunosc că invidia le afectează relațiile sociale și profesionale. Iar documentarul „100 de ani de invidie la români” a explorat rivalități celebre din istoria recentă.

Soluție

Campania și-a propus să răstoarne această paradigmă, promovând solidaritatea și aprecierea reciprocă.​ Cinci statui reprezentând capre au fost oferite redacțiilor Pro TV, HotNews, Recorder, Europa FM și Times New Roman, ca semn de respect și recunoaștere.

De la campanie de brand la mesaj social

Campania rămâne emblematică pentru modul în care brandingul și comunicarea pot deveni un instrument de construcție comunitară. A generat o conversație națională despre invidie, admirație și colaborare și a redefinit relațiile în industrii bazate pe competiție, punând accentul pe ceea ce ne unește.

Recunoaștere

Campania a fost recunoscută pentru inovația sa în comunicare și impactul social cu Gold & Silver la Internetics 2019, 4 Gold la Romanian PR Award 2019, finalist Effie și distincția Idea of the Year pentru conceptul creativ al campaniei la Top 3 ADC România 2018.

To top