Campanie pentru promovarea recensământului și mobilizarea națională.
Proiect
Recensământ RPL2021

Perioada
2022
Servicii
Strategie de comunicare integrată
Campanie TV, radio și online
Campanie social media
Campanie națională distribuție postere
Relații publice și consultanță comunicare
Despre
GMP CommUnity a derulat una dintre cele mai ample campanii de interes public din România: promovarea Recensământului Populației și Locuințelor – RPL2021. Campania a avut loc în 2022, într-un climat social, politic și economic complex, marcat de crize suprapuse și reticență publică.


Provocare
Cum implici milioane de oameni într-un proces esențial?
RPL2021 a fost primul recensământ digital din România. Într-un context post-pandemic, marcat de dezinformare, migrație și izbucnirea războiului din Ucraina, campania a urmărit:
– creșterea ratei de autorecenzare,
– conștientizarea rolului fiecărui cetățean,
– promovarea beneficiilor concrete ale participării la recensământ.
Soluție
O campanie integrată, scalabilă și empatică.
GMP CommUnity a construit o strategie adaptivă, care a activat în paralel: TV, radio, digital, social media, afişaj local, comunități și lideri informali. Abordarea a inclus reacții rapide în situații de criză, initiative proactive, parteneriate media și colaborări cu grupuri vulnerabile sau greu accesibile.
Rezultate
-
Populație totală recenzată
95%
-
Auto-recenzare online
47%
-
Vizibilitate în mass media - cu 26.000 articole am atins in milioane persoane
250
-
Vizibilitate TV - milioane reach
10.7
-
Vizibilitate online - milioane afișări pentru bannere online
9.7
-
Spoturi radio produse si difuzate
47
-
400 postari social media a generat in milioane afisari
2.6
-
Postere distribute în toate localitățile din țară
32.000