Proiect

Reșița: Flacără și Oxigen

Dezvoltarea brandului de oraș și a viziunii de brand pentru municipiul Reșița

Perioada

2021

Servicii

Branding strategic de oraș

Cercetare, analiză, identificarea valorilor comunității orașului și ai pilonilor de dezvoltare ai brandului, dezvoltarea personalității brandului și a promisiunii de brand

Creație identitate de brand

Design de brand și dezvoltare slogan, dezvoltare manual de identitate a brandului

Comunicare

Plan de lansare și comunicare a brandului în comunitate

Provocare

În 2021, Reșița, oraș cu o tradiție industrială de peste 250 de ani (250 de ani de la aprinderea focului în primele două furnale ale orașului), se confrunta cu provocarea de a-și reinventa imaginea. Orașul avea o identitate puternic legată de trecutul său industrial, dar era nevoie de o tranziție către o imagine modernă, sustenabilă și centrată pe oameni.

Nevoia de a reține tinerii, dar și declinul anumitor zone urbane au dus la necesitatea unui proces de transformare către un oraș modern, cu un viitor sustenabil, mai aproape de natură, care să valorifice în același timp moștenirea istorică.

Primăria orașului Reșița a inițiat un proces de definire a unui brand strategic și a unei viziuni de brand pentru oraș, care să susțină orașul în acest proces de transformare.

Procesul de branding

În prima etapă am realizat o analiză și cercetare sociologică despre percepția locuitorilor și a potențialilor vizitatori asupra orașului Reșița. Din analiză au reieșit doi piloni care reflectă esența orașului: „Flacăra”, care simbolizează moștenirea industrială și spiritul comunitar și „Oxigenul”, care indică sustenabilitatea și conectarea cu natura.

Noul brand și viziunea ”Reșița. Orașul Oxigen. Un oraș pentru oameni” au fost apoi dezvoltate pornind de la acești doi piloni, printr-un proces colaborativ, în care membrii comunității au participat activ, alături de autoritățile locale și specialiști, în cadrul unui Consiliu Strategic de Brand.

Identitatea grafică a brandului reflectă cei doi piloni a brandului. Spițele jumătății de roată din partea superioară reprezinta oamenii, comunitatea orașului, dar și partea de moștenire industrială a Reșiței: FLACĂRA, în timp ce partea de jos reprezinta Natura, verdele care înconjoară orașul Resița, reprezentat și el ca parte din roata locomotivei: OXIGEN

Cea de-a patra etapă a procesului de branding a însemnat facilitarea în comunitate a unor sesiruni de lucru pentru a genera idei de proiecte în oraș, care să susțină viziunea de brand, pe pilonii de brand identificați. Astfel au apărut proiecte care deja sunt în implementare, de regenerare urbana, de transport și mobilitate urbană și de infrastructură verde și energie.

To top